COVID-19 Update #5: Een aangepast programma

Gepubliceerd op 11 augustus 2021 om 22:46

Na uitvoerig overleg met de Gemeente Wijchen is besloten dat de Alverneese Doe Dagen 2021 door kunnen gaan! Wij zijn natuurlijk heel blij dat we dit nieuws met jullie kunnen delen, maar er zullen wel wat dingen anders zijn dan normaal. Daarom willen we jullie (ouders, leiding en deelnemers) vragen om onderstaande 5 hoofdpunten goed door te lezen! Want wat is er precies anders?

1. Een aangepast programma
Vanwege de veiligheidsmaatregelen ziet het programma er iets anders uit dan normaal. Voor het hele programma geldt dat als je je kinderen direct naar het Doe Dagen terrein komt brengen, dat wij ouders/verzorgers vragen om het terrein niet te betreden in verband met de maatregelen.

Ook nieuw: we vragen de kinderen om, naast een eigen lunchtrommel, ook een eigen flesje/bidon mee te nemen. Wij zullen er natuurlijk wel voor zorgen dat deze vaak genoeg gevuld wordt.

Maandag:
13:00 uur – De kinderen worden door hun ouders/verzorgers afgezet bij het terrein van de Alverneese Doe Dagen (Geitweg 2).
16:00 uur – De kinderen worden opgehaald van het terrein.

Dinsdag:
09:15 uur – De kinderen verzamelen bij het speeltuintje in Alverna aan de Eliasstraat en fietsen gezamenlijk naar het Doe Dagen terrein.
16:30 uur – Groep 1 t/m 4 wordt afgezet aan de Eliasstraat.
20:00 uur – Groep 5 t/m 8 wordt afgezet aan de Eliasstraat.

Woensdag:
09:15 uur – Verzamelen bij de Eliasstraat. Kinderen in groep 3 t/m 8 worden verzocht vandaag met de fiets te komen en groep 5 t/m 8 neemt zwemkleding mee.
16:30 uur – De kinderen worden afgezet aan de Eliasstraat.

Donderdag:
09:15 uur – Verzamelen bij de Eliasstraat.
16:30 uur – De kinderen worden afgezet aan de Eliasstraat.

In verband met de veiligheidsmaatregelen hebben we moeten besluiten dat de bonte avond dit jaar helaas niet plaatsvindt. Wél willen we heel graag donderdagavond al beginnen met opruimen, waarbij we goed ouderhulp kunnen gebruiken. Daarover later meer.

Het programma voor de groene bandana’s (de brugklassers) volgt op een later moment.

2. Blijf thuis bij klachten
Het aller-, allerbelangrijkste blijft dat je niet naar de Alverneese Doe Dagen komt als je klachten hebt die kunnen duiden op het coronavirus. Blijf zelf thuis, of hou je kinderen thuis als hier sprake van is bij iemand in jullie huishouden. Mocht dit voorkomen, dan kun je telefonisch contact opnemen met Sandra: 06-10712982.

3. Afstand houden vanaf 13 jaar
Om de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk tegen te gaan, blijft anderhalve meter afstand houden van anderen (volwassenen én kinderen) ook bij ons belangrijk. Dit vragen we van iedereen van 13 jaar of ouder.

Ben je tussen de 13 en 17 jaar? Dan gelden er aparte regels. Leiding tussen de 13 en 17 jaar moet wel afstand houden van elkaar, maar niet tot de kinderen. Dit geldt dus ook voor de groene bandana’s. Deze afstandsregels voor 13 t/m 17-jarigen komen te vervallen in sport- en spelsituaties.

4. Ouderhulp
Het programma is wat anders dan normaal, maar ouderhulp is nog steeds noodzakelijk en zonder deze hulp kunnen we niet van start gaan. Het is wel zo dat we het dit jaar anders doen dan andere jaren: vanwege de anderhalve meter afstand zullen we alle ouders zo veel mogelijk op één plek inplannen. Dit betekent dat je soms misschien wat minder te doen hebt, of minder flexibel inzetbaar bent. Ook is het schminken dit jaar anders dan normaal: zo kun je gevraagd worden om op veilige afstand de leiding bij te staan, in plaats van dat je zelf met de kwast aan de haal gaat.

We rekenen hierbij op de flexibiliteit van onze oranje shirts. Omdat we ons wel kunnen voorstellen dat dit iets anders is dan normaal, hebben we een nieuw formulier opengezet voor het aanmelden voor ouderhulp. De oude aanmeldingen (van het aanmeldformulier voor de deelnemers) komen hierbij te vervallen. Klik hier om ons (opnieuw) te laten weten wanneer je komt helpen en of je nog bepaalde opmerkingen hebt.

Verder willen we dus graag op donderdag en vrijdag opruimen. Een nieuw tijdslot is de donderdagavond tussen 18 en 21 uur. Wil jij met ons alvast de grote stappen zetten? Dan is alle hulp welkom. Ook dit is aan te geven op het formulier.

Zou je het formulier uiterlijk dinsdag 17 augustus in willen vullen?

5. Verzoek tot zelftesten
Ondanks dat we er alles aan doen om afstand te houden, verzamelen we ons wel met meerdere mensen op een locatie. We willen het risico op besmettingen zo klein mogelijk houden en daarom verzoeken we iedereen van 13 jaar of ouder om dagelijks een zelftest te doen, vóór je naar de Alverneese Doe Dagen komt. Is deze positief? Dan laat je je officieel testen bij de GGD en blijf je thuis. Let op: dit is belangrijk voor je eigen, maar ook voor andermans veiligheid.

Om dit in enkele gevallen te faciliteren zijn wij op zoek naar extra zelftesten. Kun jij daar, bijvoorbeeld via een/jouw bedrijf, aankomen? Neem dan contact met ons op. Vanzelfsprekend zullen wij bedrijven die ons hierin ondersteunen ook opnemen in ons sponsorbestand.

Maar… Wij hebben er zin in!
We balen er ontzettend van dat we dit jaar geen bonte avond kunnen organiseren en dat we ook bij de poort wat strenger moeten zijn dan normaal. Het is voor ons ook zoeken naar de juiste weg om deze editie zo leuk, maar ook zo veilig mogelijk te maken. We rekenen hierin op jullie steun en hopen dat we samen toch een onvergetelijke week neer kunnen zetten voor de jeugd van Alverna. Als je nog vragen hebt over een van bovenstaande maatregelen, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.

Blijft je kind (toch) thuis tijdens de Alverneese Doe Dagen, of duurt jullie vakantie iets langer dan gepland? Ook dan willen we je vragen ons dit te laten weten, zodat we hier rekening mee kunnen houden.

Groet van de werkgroep, en blijf gezond,

Bianca, Famke, Harry, Henk, Jos, Karin, Maarten, Michelle, Michiel, Myrna, Niels, Paul, Sandra, Sten en Twan

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.